Появи се един малък блогър
28.10.2009 at 12:03 5 коментара
Ей така, малко неочаквано, дъщеря ми се сдоби с блог. Бих казала, че за една първокласничка това е необичайно – от нея се очаква да се учи да чете и да пише, а не да съставя текстове. Обаче не удържах на атаката на Божена и заедно създадохме ето това малко място в огромното пространство, наречено интернет. Всъщност не можах да намеря смислени аргументи за евентуален отказ, а след кратко размишление реших, че пишейки в блога си, ще се упражнява в създаване на собствени текстове – едно безспорно полезно умение.
И едни други мисли се въртят в главата ми напоследък, свързани с учебните програми и с тяхната гъвкавост, от една страна, а от друга – с по-бързото интелектуално развитие на децата през последните години. Все повече са първокласниците, усвоили умението да четат и да пишат с печатни букви, преди да тръгнат на училище. Все повече са и тези, които пишат в чата и във форумите (с правописни и ред други грешки). Учебните програми обаче не отчитат фактите и приемат, че всички деца са неграмотни. Какво се прави за развитието на речевите умения на напредналите в първи клас? В най-добрия случай то се задържа, а в не толкова добрия се вреди. Ако на 5-годишна възраст вече имаш техника на четене, малко странно е да ти обясняват, че този знак е буквата А, а пък онзи – буквата Б. Да не говорим че за всички деца материалът би трябвало вече да е познат от предучилищната група.
Може би за напредналите в развитието си първокласници блогът е едно благодатно поле за изява. Детски блог – защо пък не?
Entry filed under: Божена. Tags: блог, напреднали, първи клас.
5 коментара Add your own
Вашият коментар
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed
1. Появи се един малък блогър | Информ@ЛИЧНО | 15.09.2011 в 9:00
[…] Появи се един малък блогър / Публикувано на 15.09.2011 […]
2. Ела Георгиева | 14.12.2009 в 21:28
Сега го открих и мога да кажа, че детето пише мн. правилно – как сте го постигнали?
Иначе 8-годишната ми дъщеря от 4 месеца ходи и на бг училище и идеята ми беше да почне да пише в неин блог, за да има стимул да учи.
Засега са взели половината азбука.
3. Павлина | 14.12.2009 в 22:48
Ела, аз помагам при окончателното оформяне на публикацията – поставяме заедно препинателни знаци, изглаждаме неравностите… :) Първата публикация беше с неразчленени изречения. Затова пък в третата имаше точки и главни букви още преди моята намеса :).
4. Svetlina | 13.11.2009 в 13:43
Хах :) Сега чак поглеждам :) Явно блогът има още една функция – той е общо творение на майка и дъщеря – представям си какво е било да се изберат снимките, къде да стоят, колко да са големи…
Знаейки че тия дни бебетата имат блогове (нещо, което изобщо не одобрявам), а 5-6 до 12-годишните ми пирятелчета си имат онлайн горички, тамагочита, аквариуми, ферми, кукли и разбира се – скайп, мога спокойно да заявя, че си избрала най-доброто в точното време.
5. Ани | 29.10.2009 в 16:55
Наистина е малко особено положението на по-бързо развиващите се деца, но за едно си права – няма кой знае какви причини за отказ Божена да се упражнява, пишейки в блог. Аз бих препоръчала писането на хартия като паралелно развитие на друг вид умения, например краснопис – нищо че привидно това вече не се цени.